Vés al contingut principal
972209458 institutmontilivi@xtec.cat
Català ‎(ca)‎
Català ‎(ca)‎ English ‎(en)‎ Español - España ‎(es_es)‎ Español - Internacional ‎(es)‎
Esteu accedint com a visitant
Inicia la sessió
Moodle Institut Montilivi
Inici Calendari BAT Redueix Amplia
PRIMER SEGON
CICLES Redueix Amplia
ADMINISTRATIU AUTOMOCIÓ FOL-EIE INFORMÀTICA QUÍMICA SERVEIS SOCIOCULTURALS INNOVACIÓ i EMPRENEDORIA SEGURETAT MEDIAMBIENTAL CAS ELECTRÒNICA
ESO Redueix Amplia
PRIMER SEGON TERCER QUART
Moodle Institut Montilivi
  • Inici
  • Calendari
  • BAT
    PRIMER SEGON
  • CICLES
    ADMINISTRATIU AUTOMOCIÓ FOL-EIE INFORMÀTICA QUÍMICA SERVEIS SOCIOCULTURALS INNOVACIÓ i EMPRENEDORIA SEGURETAT MEDIAMBIENTAL CAS ELECTRÒNICA
  • ESO
    PRIMER SEGON TERCER QUART
  • Més
Expandeix-ho tot Contreu-ho tot
  1. Tauler
  2. M11- ENGLISH
  3. A5. MICROBIOLOGY AND BIOTECHNOLOGY
  4. Microbiology test in English

Microbiology test in English

Requisits de compleció
Oberta el diumenge, 7 d’abril 2024, 00:00
Venciment: dimecres, 24 d’abril 2024, 13:30

The activity consists of a presentation explaining a micro-organism and how it is controlled in samples through microbiological testing in the laboratory. 

Work in gropus of 3. Each group has a different microorganism.

Group 1: Wassima, Mass & Natàlia. Fungus and Yeast

Group 2: Pau, Sofia and Arnau R. Streptococcus

Group 3: Marta, Dani and Ivan. Fecal Coliforms

Group 4: Joel, Alba and Alex. Staphylococcus Aureus.

Group 5: Arnau C, Sebas and Manu. Clostridium

Goup 6: Alina, Jamal and Christian. Escherichia Coli 

Goup 7: Ciro, Ale i Eduard. Salmonella.

Group 8: Ignasi, Jordi i Leo. Total Coliforms

The presentation must include the following information:

1) Descritption of the microorganism ( morphology, characteristics, metabolism.....)

2) Sample for the analyisis ( food or water): Why is it important to analyse this micro-organism in this sample? What kind of disease can it cause? What is the source of the contamination? How is the sample prepared for analysis?

3) Which cultural media would you use for the analysis? Differentiation and selection factors.

4) Other materials and equipment

5) The analysis protocol's main steps ( type of innoculation,  isolation or biochemical test if necessary)

6) Observations and calculations. Descriptions of the colonies. How would you know count and determine if the samples are contaminated?

Assessment:

Group: RA4 the writting of the presentation. RA5 use of the appropiate vocabulary.

Individual: RA3 Speaking RA5 Attitude.

.

Info

    Moodle communitysupportMoodle developmentMoodle DocsMoodle.com

Follow Us

Copyright © 2024 - Developed by LMSACE.com. Powered by Moodle

Contacteu amb el suport del lloc
Esteu accedint com a visitant (Inicia la sessió)
Resum de retenció de dades
Instal·leu l’aplicació mòbil
Funciona amb Moodle